Bendie Impressive 1800 - Stabilizers
- Ca. 19.95 x 5.20 x 1.40 meter
- Bendie Shipyards - Holland
- Van Vossen
- 2008
- A
- 2 x 170 pk Vetus Deutz DT66
- 2 x + 1 x bed/storage
- Op aanvraag
- Op aanvraag
- Verkocht
Dit robuuste stalen rondspant motorjacht met hydraulische vin stabilisatoren, elegante waaiersteven, hoog boeisel en overdekte gangboorden is uniek in zijn soort.
Het ontwerp is van Han van Vossen en gebouwd door scheepswerf Bendie in Katwijk aan de Maas als het model Bendie Impressive 1800. De spiegel verloopt rond met in het midden een hydraulische trap die toegang geeft tot het zwemplateau en de achterin gelegen machinekamer met twee 6 cilinder Vetus Deutz motoren. Deze boot is zeer exclusief ontworpen als demonstratie schip en afgewerkt met hoogwaardige materialen zoals lederen bekleding, marmeren topbladen en een notenhouten interieur met massieve lijsten. Het hout is behandeld met een Hardwax-Olie van Osmo die een mooie matte tint geeft en onderhoud heel makkelijk maakt. Er is vloerverwarming door het hele schip aanwezig, wat tevens bijdraagt aan het comfort. Door de ruime indeling van de salon/stuurhut en de slaapkamer, is het schip uitermate geschikt voor lange reizen en verblijf aan boord met veel leefcomfort. Twee volwaardige 2-persoons hutten waarvan de zeer ruime eigenaars hut met badkamer en suite een weldadige nachtrust garandeert. De gastenhut voor in het schip heeft tevens een royaal bed met televisie. Een heel kleine derde hut met stapelbed is als opslagruimte in gebruik.
Doordat salon en achterdek gelijkvloers zijn ontstaat een enorm leefoppervlak. In de winter sluit de kuiptent het gehele achterdek af waardoor extra isolatie en leefruimte ontstaat. Voor de warme zomer-dagen zijn er zonnescreens rondom de salon en tevens rond het achterdek met vaste kuipbanken en zitkussens vernieuwd in 2024. Het gangboord is breed waardoor je elkaar makkelijk kan passeren bijvoorbeeld bij het afmeren. De doorvaarthoogte met mast op is ca. 6,20m en met geklapte mast ca. 5,20m.
De afgelopen jaren is er intensief onderhoud gepleegd. Zo is de elektrische installatie grotendeels aangepast en vernieuwd met o.a. Victron zonnepanelen 4x360W, nagenoeg nieuwe
8 x200 Ah Hoppecke Xstreem accu’s en alle bijbehorende regelapparatuur. De lijst met huishoudelijke- (Bosch) en technische apparatuur is te lang om hier allemaal op te sommen.
Het is een genot om de bijboot te water te laten door middel van het grote (later aangebouwd) hydraulisch afzinkbaar zwemplateau met de Brig Eagle 380 + 50pk Mercury.
Uitzonderlijk is de stahoogte in de machinekamer, of beter gezegd machine ruimte. Met plezier maak je hier een dagelijks inspectie rondje en ziet in een oogopslag dat alle techniek in orde is. Tijdens de reis van 600 NM naar Frankrijk was het totale verbruik van beide motoren 1120 ltr. Dit betekent dus 1 ltr. per km. wat zeer zuinig te noemen is.
Dit schip beschikt over een CVO certificaat geldig tot 17 maart 2031!
Deze Bendie Impressive 1800 wordt nu aangeboden en is te bezichtigen op haar huidige ligplaats in Bretagne, Frankrijk op zoetwater. Het schip wordt in juni van dit jaar verwacht in onze verkoophaven in Elburg maar is in overleg per direct beschikbaar vanaf Frankrijk.
Voor vragen en/of het maken van een afspraak bent u 7 dagen per week van harte welkom bij Elburg Yachting
- Materiaal romp
- Staal - Stardust Silver
- Materiaal opbouw
- Staal - Wit
- Materiaal dek
- Volledig teak dek rondom
- Rompvorm
- Rondspant + waaiersteven + Vetus hydraulische vin stabilisatoren
- Waterverplaatsing
- Ca. 45 ton
- Stuurstand(en)
- 1 x hydraulisch incl. Prodocking systeem
- Davits
- Hydraulisch liftend zwemplateau voor opzetten bijboot
- Zwemplateau
- Geïntegreerd met teak
- Ankerlier
- Hydraulische ankerlier met r.v.s ankerkluis
- Raamframes
- Dubbel glas, elektrisch schuifdak in salon
- Interieur
- Notenhout interieur met licht lederen bekleding
- Slaapplaatsen
- 4 x vast (2-pers. vrijstaand bed mid-scheeps, 2-pers. vrijstaand bed in de voorpunt , evt. voor nood 2 x 1 pers. stapelbed aan BB-zijde mid-scheeps)
- Dinette
- 3 x dinette (1 x bij kombuis, 1 x salon, 1 x achterdek)
- Toilet
- 2 x elektrisch
- Douche
- 2 x in eigen cabine
- Watertank(s)
- Ca. 1400 liter
- Vuilwatertank
- Ca. 450 liter
- Warmwater
- Boiler (230v + motor) of via Kabola tapspiraal
- Verwarming
- Kabola B17 CV met radiatoren + vloerverwarming door gehele schip
- Kooktoestel
- 4 pits inductie + afzuigkap
- Magnetron/Oven
- Bosch Combi
- Koelkast
- Koelkast met aparte vriezer (2 lades) + koelkast in salon + wijnkoeler
- Kompas
- Simrad IS20
- Log
- Simrad IS20
- Echolood
- Simrad IS20
- Marifoon
- 3 x (Simrad HS90, Icom IC-M93D, Icom IC-M71)
- Radar
- Simrad
- AutoPilot
- Simrad AP28 + WR 10 afstandsbediening
- G.P.S.
- Simrad
- Plotter
- Simrad NSS Evo 2
- Draaiuren motor
- Ca. 1650 uur
- Brandstoftank(s)
- 3 tanks met in totaal 5.000 liter
- Keerkoppeling
- Vetus Deutz + homokineet koppeling Aquadrive + EMC bediening
- Boegschroef
- Hydraulisch proportioneel met Prodocking system - 27 pk + Hydronautica afstandsbediening
- Hekschroef
- Hydraulisch proportioneel met Prodocking system - 27 pk + Hydronautica afstandsbediening
- Elektrische installatie
- 12 + 24 + 230 Volt
- Generator
- Vetus 14 Kva 1500 rpm (Ca. 785 uur)
- Walstroom
- Aanwezig + Mastervolt Mass GI 3.5 (2022)
- Omvormer
- Victron Quattro 24V / 5000W / 120A (2019)
- Acculader
- Victron Quattro 24V / 5000W / 120A (2019)
- Accu's
- 8 x 200Ah Hoppecke Xstreem telecom accu’s (2023) + 2 x start (2021) + 1 x generator