Colin Archer 23.00 Alu-Custom Built 'The Old Man'

Ca. 23.00 x 5.80 x 1.80 meter
Habbeké Shipyard, NL
G. Dijkstra Design, J. Janssen, W. Stolk - NL
1990
1 x 280 pk GM Detroit diesel 6 V92 6 cilinder
3 x
Op aanvraag
Op aanvraag
Verkocht
De Colin Archer 23.00 Alu Custom Built 'The Old Man' is een opvallend aluminium custom built kielmidzwaard superjacht. Dit zeiljacht is door Habbeké gebouwd naar een ontwerp van Dijkstra, John Jansen en Wim Stolk. Een uniek jacht, een waar kunstwerk, dit is de beste manier om dit zeiljacht te omschrijven. Een interieur dat is ontworpen door de iconische Britse ontwerper John Munford, welke ontwerpen heeft gemaakt voor o.a. de J-Classers Endeavour, Shamrock en Velsheda. Het jacht heeft voor haar afmetingen een zeer ruime accommodatie en beschikt daarnaast over een mastersuite en twee tweepersoons hutten. 'The Old Man' is ontworpen voor langer verblijf aan boord en uitgebreide cruises, zowel naar warme oorden als naar koude kusten. De Colin Archer 23.00 Alu Custom Build 'The Old Man' is gebouwd met hoogwaardig aluminium met een hydraulisch ophaalbaar kielmidzwaard. Haar rompvorm is tot stand gekomen na uitgebreid testen in het waterloopkundig laboratorium (MARIN) van de Technische Universiteit in Delft, met als eindresultaat een uitgebalanceerd en eenvoudig te besturen zeiljacht, dat onder zeer uiteenlopende en extreme weersomstandigheden uitstekend presteert. De materialen die zijn gebruikt, zijn van hoogwaardige kwaliteit en de technische installaties zijn ruim overgedimensioneerd, waardoor het niet alleen een zeer stijf en robuust jacht is, maar ook duurzaam en failproof. De diepgang met kielmidzwaard omhoog is ca. 1.80 m, met kielmidzwaard omlaag ca. 3.30 m, de hoogte mast is ca. 30 m boven de waterlijn, de romp is tijdens de bouw ABS (American Bureau of Shipping) geclassificeerd. CVO certificering is aanwezig. Dorades op het dek voor goede natuurlijke ventilatie, stahoogte in eigenaarshut ca. 1.90 m, stahoogte in gastenhutten ca. 2.00 m. Goed onderhouden machinekamer met goede toegankelijkheid doordat het grootste deel van de techniek is geïnstalleerd in de achtersteven. De machinekamer is bereikbaar via de grote open kuip of een waterdichte deur in het interieur. Het stuurhuis is krijgt door de grote ramen veel daglicht binnen. De ramen zijn van dubbelglas en kunnen deels worden geopend. Ruime salon in contact met kombuis, TV in salon, airconditioning, wasmachine/droger aanwezig. De Colin Archer 23.00 Alu Custom Built 'The Old Man' is voorzien van sloep tuigage, Rondal verstaging, een aluminium Rondal mast, dubbele zalingen, kotterstag en Check stays, Rodkicker aanwezig, Reckman hydraulische roller voor genua, Reckman hydraulische roller voor kotterstag, 2 x Rondal hydraulische achterstagspanner, Lewmar Hydraulische grootschootlieren, Lewmar Hydraulische primary lieren, Lewmar Hydraulische secondary lieren, Lewmar vallieren, Lewmar spinnaker lieren, Rondal Spi Boom, Rolgrootzeil ca. 95 m2, Rolgenua 1 - ca. 95 m2, Rolgenua 3 - ca. 66 m2, stormfok en stormzeil. Alle zeilen zijn hydraulisch bedienbaar; eenvoudige en veilige bediening door één of twee personen onder alle omstandigheden. Alle hydraulische systemen hebben een nood- en handmatige back-up, UV-slab vernieuwd in 2017/2018, gehele zeilinventaris volledig gecontroleerd in 2017/2018, Sailor RE2100 Raytheon Ray 410 Megafoon, Slingerruit, AIS, Ca. 11 knopen max. snelheid, Cruising snelheid ca. 9,5 knopen. De Colin Archer 23.00 Alu-Custom Built 'The Old Man' wordt gezamenlijk aangeboden bij Yachtfull International en Elburg Yachting. Voor vragen en/of het maken van een afspraak bent u 7 dagen per week van harte welkom bij Elburg Yachting.

Materiaal romp
Aluminium - High grade - ca. 8 mm - Awlgrip Off White
Materiaal opbouw
Aluminium - Awlgrip - Crème White met teak afwerking
Materiaal dek
Teakdekken rondom met hoge zeereling - 93 cm + teak in kuip
Rompvorm
Rondspant met hydraulische bedienbaar kielmidzwaard en roer aan scheg
Waterverplaatsing
Ca. 65 Ton

Stuurstand(en)
2 x ( 1 x in stuurhut + 1 x achterdek)
Ankerlier
Lewmar Hydraulisch, met dubbele RVS ploegschaarankers
Raamframes
Dubbel glas, ramen ingelegd in frame opbouw

Interieur
Klassiek teak interieur (scheeps) met massieve teak vloer
Slaapplaatsen
6 x ( 1 x 2 pers. bed, 2 x 1 pers., 2 x 1 pers.)( Mogelijkheid tot creëren van meer slaapplaatsen)
Dinette
4 x ( 1 x stuurhut, 1 x salon, 1 x kombuis, 1 x achterdek)
Toilet
3 x Vacu Flush ( 2 x ensuite)
Douche
2 x in eigen separate douchecel

Watertank(s)
1 x Ca. 2000 Liter + 1 x Ca.1500 Liter + Watermaker 150 l/uur (geconserveerd)
Vuilwatertank
1 x Ca. 65 Liter + 1 x Ca. 330 Liter + 1 x Ca. 200 Liter
Warmwater
Via tapspiraal Caminus CV 20 KW
Verwarming
Caminus 20 kW centrale verwarming met convectoren (2021)
Kooktoestel
4 pits T.B. + afzuigkap
Magnetron/Oven
Magnetron + oven aanwezig
Koelkast
1 x Koelkast + 1 x vriezer aanwezig

Kompas
Suunto vloeistofkompas + Raymarine ST60
Log
Raymarine ST60
Echolood
Raymarine ST60
Marifoon
2 x Sailor RT2047
Radar
Raytheon R71
AutoPilot
Raymarine
G.P.S.
Raymarine Ray RN300
Plotter
Raymarine Hybrid touch plotter

Draaiuren motor
Ca. 4370 uur
Brandstoftank(s)
2 x ca. 800 + 1 x ca. 1800 + 1 x ca. 800 Liter (allen gereinigd 2018)
Keerkoppeling
Hydraulisch Twin Disc MG509CP met Hundested schroef met variabele spoed
Boegschroef
Hydraulisch proportioneel - Vetus hydromotor PM415 - 33 pk
Hekschroef
-

Elektrische installatie
12 + 24 + 230 Volt
Generator
Westerbeke 12,5 kW in geluiddempende ombouw + Westerbeke 6,5 kW in geluiddempende ombouw
Walstroom
Aanwezig + walscheidingstransformator
Omvormer
Victron 24 V - 3000 Watt
Acculader
Victron 24V - 100 A, Victron 24V - 50 A, Victron 12V - 30 A
Accu's
2 x 12 Volt - 225 Ah (Start) +24 x 2V - ± 350 Ah (Service) + Enersys PowerSafe OPzV 350 (2012)